Telefoniczne początki
Cofnijmy się teraz na moment do korzeni e-commerce rozumianego jako zbiór działań ukierunkowanych na nawiązanie bezpośredniej relacji z potencjalnym klientem.
Oczywiście samo zjawisko zaczęło się nawet wcześniej i początkowo ograniczało się wyłącznie do relacji między przedsiębiorstwami.
Jednak od pewnego momentu w oparciu o dostępne wówczas media zaczęto szukać sposobu, aby nawiązać kontakt z klientami i coś im zaoferować.
Kiedyś podstawowym sposobem porozumiewania się na odległość były telefony stacjonarne, a później komórkowe.
Zwłaszcza te drugie wciąż mają wielkie znaczenie, jednak internet w naszej codziennej komunikacji zaczyna powoli wysuwać się na czołowy plan.
Przedsiębiorstwa zaczęły proponować ludziom zakup produktów, dzwoniąc do nich.
W czasie rozmowy z pracownikiem firmy można składać zamówienie, zapoznać się z nową ofertą.
Dziś jest to wciąż praktykowane, choć szczegółowe modele bywają różne i nie wszystkie z nich są mile widziane przez konsumentów.
O tym, skąd biorą się kontrowersje za moment napiszemy.